Vitaminai ir provitaminai

Vitaminai. Provitaminai.Kas yra provitaminai ir kuo jie skiriasi nuo vitaminų?

Provitaminai - tai neaktyvi vitamino forma. Patekęs į organizmą provitaminai yra paverčiami vitaminais pagal organizmo poreikį tuo momentu. Pvz.: jeigu organizmas tą dieną gavo pakankamai vitamino A, tai beta-karotenas nebus paverčiamas (aktyvuojamas) į vitaminą A ir bus pašalintas iš organizmo. Tarkim žmogus išgėrė multivitaminų (pvz.: sintetinių ) kompleksą ir suvalgė morką. Organizmas pirmiau įsisavins “gatavą” vitaminą A , šiuo atveju sintetinį, nes jo nereikia versti-aktyvinti, jis jau aktyvus, o morkoje esantį beta-karoteną pašalins, nes žmogus gavo vitamino A pakankamai sintetinio, jo papildomai nebereikia.

Taigi kur slypi blogybė? Jeigu sintetiniai vitaminai vartojami daugiau kaip 3 mėnesius, organizmas pamažu atpranta aktyvinti provitaminus. Taigi tokiu būdu daroma meškos paslauga („duodi organizmui žuvį, o ne meškerę”). Todėl vartojant sintetinius vitaminus būtinai kas 3 mėnesius reikia daryti pertraukas, kad organizmas neatprastų dirbti (versti provitaminus į vitaminus).

Dar viena blogybė vartojant sintetinius ( “gatavus”) vitaminus yra jų perdozavimas. Tarkim  vartojami vieni  vitaminai bendram organizmo pastiprinimui, kiti vitaminai akims, dar kiti vitaminai plaukams ir visuose juose yra sintetinis vitaminas A. Organizmas pasisavina sintetinį vitaminą A iš visų šių kompleksų, nesvarbu, kad tą dieną žmogui tiek nereikėjo vitamino A. Perdozavus sintetinį vitaminą A , vitaminą E pašaliniai poveikiai yra pavojingi sveikatai (gali sukelti onkologinius susirgimus, vaisiaus apsigimimus ir kt.)

SVARBU:
„Neolife" vitaminai, papildai pagaminti iš žuvies, grūdų, daržovių, vaisių-uogų ekstraktų. Produktuose esančios maistinės medžiagos yra neaktyvios ( provitaminai) tol, kol organizmas pats jų neaktyvuoja. Nėra pavojaus perdozuoti, nes visą perteklinį kiekį organizmas pašalina neaktyvavęs. Nėra pavojaus “išlepinti” organizmo (atpratinti nuo darbo).

„Neolife" vitaminai (koncentruotos maistinės medžiagos) rekomenduotina vartoti be pertraukų. Tai tas pats, kas suvalgyti pilnaverčių, šviežių, sveikų maisto produktų kasdien, arba praturtinti maistinėmis medžiagomis tą maistą, kurį valgome.